خط رند ۹۱۲: طبق گفته مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت یک پیامرسان ایرانی، شب گذشته مرز ۱۰ میلیون کاربر روزارنه را پشت سر گذاشت.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، موضوع لزوم پشتیبانی از پلتفرم های داخلی طی سالهای قبل هم مطرح بود اما این مساله زمانی اوج گرفت که چند سال پیش یکی از پیامرسان های خارجی با محدودیت هایی روبه رو شد و همین موضوع لزوم پشتیبانی از پیامرسان های داخلی را پررنگ تر کرد.
حمایت دولت برای ارتقاء و پشتیبانی از پلتفرم های داخلی ادامه داشت اما این روند طی دو ماه گذشته به سبب ایجاد محدودیت برای دو پیامرسان خارجی از طرف مراجع ذی صلاح شتاب بیشتری به خود گرفت، به شکلی که طرح پشتیبانی از کسب و کارهای اینترنتی در تاریخ ۱۰ آبان سال جاری با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رونمایی گردید. البته وزیر ارتباطات قبل از رونمایی از بخشنامه پشتیبانی از کسب و کارهای اینترنتی بارها بر حمایت و تقویت از پیامرسان های داخلی تاکید و اعلام نموده بود تمرکزشان پشتیبانی از پیامرسان هایی است که مردم اقبال بیشتری به آنها نشان داده اند و با آماده شدن زیرساخت هایشان کیفیت آنها هم به شکل چشمگیری بالا رفته است.
در همین رابطه شرکت ارتباطات زیر ساخت بتازگی اعلام نموده است ایتا دومین سکوی اجتماعی ایرانی است که شب گذشته مرز ۱۰ میلیون کاربر روزانه را پشت سر گذاشت.
امیر محمدزاده لاجوردی – مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت- اظهار داشت: طبق تکلیف وزیر محترم ارتباطات، قسمتی از وظیفه ی ما در شرکت ارتباطات زیرساخت، تامین نیازمندی پیامرسان ها همچون سرورها، خدمات هم مکانی، و پهنای باند برمبنای میزان استقبال کاربران است.
پیش از این هم وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از آخرین آمار کاربران فعال ماهانه تا ۱۵ آذر سال جاری آگاهی داده بود.
طبق این گزارش کاربران فعال روزانه پیامرسان روبیکا ۱۵.۲، ایتا ۹.۲ میلیون، پیامرسان بله ۳.۳ و سروش پلاس ۳.۵ میلیون کاربر اعلام شده است. همین طور کاربر فعال ماهانه پیامرسان روبیکا، ۳۵، ایتا ۱۵.۲، بله ۹.۸ و سروش پلاس ۸.۱ میلیون کاربر است.