با رسیدن گرمای هوا به ۴۰ درجه سانتیگراد در بعضی نقاط انگلیس، مقامات این کشور برای جلوگیری از لطمه دیدن زیرساخت های حمل و نقل دست به دامن فناوری های مختلف شدند.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از نیواطلس، در صورتیکه موج گرمای بی سابقه ای در اروپا حاکم شده و این امر موجب حریق های ویرانگر در سراسر این قاره شده، مقامات انگلیسی در تلاش هستند تا از اختلال در خدمات حمل و نقل جلوگیری نمایند. شبکه های راه آهن، فرودگاه ها و پل ها همگی تحت تأثیر گرمای شدید هستند و این در شرایطی است که سازمان جهانی هواشناسی هشدار داده بعید است تا هفته آتی وضعیت به حالت عادی بازگردد.
جمعه گذشته، اداره هواشناسی بریتانیا نخستین “هشدار قرمز” خودرا برای گرمای استثنایی و با دمای پیش بینی شده ۴۰ درجه سانتیگراد صادر کرد. بالاترین دمای ثبت شده قبلی در بریتانیا ۳۸.۷ درجه سانتیگراد بوده که در باغ گیاه شناسی کمبریج در جولای ۲۰۱۹ ثبت شده است.
به علت همین گرما حریق های جنگلی بخش هایی از اسپانیا و فرانسه را فراگرفته و افزایش حریق ها در سراسر لندن موجب شد که آتش نشانی این کشور به چالش کشیده شود.
در غرب لندن، مقامات اقدامات خارق العاده ای را برای باز نگه داشتن پل ۱۳۵ ساله همرسمیت انجام داده اند. موج گرما در سال ۲۰۲۰ شکستگی های کوچکی را در پایه های چدنی این پل ایجاد کرد که باید بطور کامل ترمیم شود. مهندسان یک سیستم کنترل دمای پیچیده را بر روی این پل نصب کردند تا بتوان آنرا بطور ایمن بازگشایی کرد، اما با پیش بینی دمای سوزان این هفته، کارگران اقدامات بیشتری را انجام داده اند و قسمت هایی از پل را در فویل عایق نقره ای پیچیده اند تا به خنک نگه داشتن آن کمک کنند.
در همین حال، فرودگاه لوتون لندن بعد از شناسایی نقص سطحی در باند فرود به دلیل تشدید گرما مجبور به تعلیق پروازها شد، نیروی هوایی ارتش بریتانیا نیز این هفته تجربه مشابهی داشت و مجبور شد روند پروازهای خودرا تغییر دهد. راه آهن بریتانیا نیز خط اصلی ریلی ساحل شرقی خودرا در روز سه شنبه به علت گرمای شدید بست و درصدد است روشی برای جلوگیری از انبساط بیش از اندازه خطوط ریلی بیابد.