دبیر ستاد نانو با خط رند ۹۱۲ مطرح کرد؛ دولت چهاردهم تعاملات علم و فناورانه با جهان را تسهیل کند

به گزارش خط رند ۹۱۲، دبیر ستاد نانو و میکرو اظهار داشت: از دولت چهاردهم این انتظار می رود که تعاملات علمی و فناوری با دنیا تسهیل شود تا داد و ستد روان تری با دنیا داشته باشیم.

عماد احمدوند در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به این که کشور طی ۲ دهه گذشته در حوزه توسعه علمی و فناوری رشد خیلی خوبی داشته است، اظهار نمود: دولت های مختلف، علیرغم تفاوت ها در جهت گیری ها و در مدیریت مباحث داخلی داشتند، اما تقریبا همه در زمینه توسعه علم و فناوری هم راستا و هم جهت بوده اند و این سبب شده ما سیر نسبتاً خوبی را در زمینه توسعه فناوری در کشور داشته باشیم به صورتی که توسعه فنی و توسعه محصولات جدید دانش بنیان در دو دهه گذشته به ادبیات قالب هم مدیران و هم تقریبا صنایع تبدیل گشته است.
دبیر ستاد نانو و میکرو معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری ضمن بیان این که در سالهای گذشته رشد خوبی را در ایجاد کسب و کارهای نو، ایجاد شرکتهای دانش بنیان و ارتباطات آنها با بدنه صنعتی کشور شاهد بودیم، اظهار داشت: تعداد شرکتهای دانش بنیان نانو آن هایی که تاییدیه محصول از ستاد نانو دارند، نزدیک ۳۹۰ شرکت رسیده است.
احمدوند بیان نمود: در راه توسعه فناوری و دانش در کشور، ما به جایی رسیده ایم که قانون جهش تولید دانش بنیان مصوب شد و این بلوغ بدنه علمی و فنی کشور را نشان داده است و هم اکنون از شرکت ها و نهادهای در رابطه با توسعه علم و فناوری انتظار می رود که به حل مسائل کلان کشور کمک کنند. ظرفیت علمی و فنی در حوزه هایی مثل ناترازی آب، انرژی و ارتقا سطح سلامت با تمرکز بر حوزه پیشگیری نسبت به درمان، وجود دارد و در این حوزه ها انتظار اینست که شرکت ها ارتباط قوی تر و جدی تر با صنایع و با بدنه مردم داشته باشند و به حل مسئله بپردازند.
وی ضمن بیان این مطلب که از دولت چهاردهم انتظار اینست که زمینه ارتباط صنایع با دانش بنیان ها را تقویت کند، اظهار داشت: اکوسیستم دانش بنیان در کشور تا حدودی شکل گرفته است و انتظار از دولت اینست که بازارهای وابسته به دولت را در اختیار دانش بنیان ها قرار دهند و تعامل صنایع را که بخش عمده ای از آنها دولتی اند و یا وابسته به دولت هستند با شرکتهای دانش بنیان ها آسان کند.
دبیر ستاد نانو و میکرو معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری بر تسهیل تعامل ایران با جهان در حوزه علم و فناوری تصریح کرد و اضافه کرد: اگر تعاملات ما با سایر کشورها جدی تر، توسعه یافته و تسهیل شود از یک سو سبب می شود که ظرفیت داخل را به بازارهای صادراتی وصل نماییم و هم از ظرفیت سایر نهادهای علمی در کشورهای دیگر بهتر و بیشتر استفاده خواهیم کرد. از دولت چهاردهم این انتظار می رود که تعاملات علمی و فناوری با دنیا تسهیل شود تا داد و ستد روان تری با دنیا داشته باشیم و در این حوزه اگر دولت بتواند کمک نماید، شرکتهای دانش بنیان می توانند نقش جدی تری در اقتصاد کشور داشته باشند.

منبع: