با قیمت یک چهارم نمونه خارجی؛ محصول ابداعی دانش بنیان ها برای رفع پوسیدگی دندان بدون تراشیدن

خط رند ۹۱۲: یک شرکت دانش بنیان موفق به ارائه محصولی دانش بنیان شده که بدون نیاز به تراشیدن دندان و لطمه زدن به آن به سلامت دهان و دندان افراد کمک می نماید.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، کیانا شکفته مدیرعامل شرکت فرتاک اندیشه برنا درباب محصولات این شرکت و کاربرد آنها عنوان کرد: شرکت ما در گام اول برای یکی از محصولات خود موفق به گرفتن نشان دانش بنیان شده است. این محصول در حوزه برطرف نمودن پوسیدگی های اولیه در مراحل ابتدایی فعالیت می کند و می تواند بدون نیاز به تراشیدن دندان و بدون ایجاد لطمه به آن، پوسیدگی ها و لکه های سفید روی دندان را از بین ببرد. این محصول در ایران نمونه مشابهی ندارد و در سطح دنیا نیز تنها یک نمونه مشابه خارجی دارد.
وی اشاره کرد: قیمت این محصول حدود یک چهارم نمونه مشابه خارجی آنست.
شکفته اشاره کرد: علاوه بر محصول قبلی، هم اکنون درحال کوشش برای دانش بنیان کردن محصول دیگری نیز هستیم. این محصول، محلولی به نام نقره فلوراید است که به عنوان یک ماده پیشگیری کننده از پوسیدگی در سطح جهانی شناخته می شود. ما مفتخریم که برای نخستین بار در ایران موفق به تولید صنعتی این محصول در مقیاس بزرگ شده ایم.
وی با اشاره به مزایای نقره فلوراید اظهار داشت: این محلول می تواند در مناطقی که دسترسی به خدمات دندانپزشکی دشوار یا ناممکن است، به عنوان یک اقدام پیشگیرانه مؤثر مورد استفاده قرار گیرد. استفاده از نقره فلوراید همین طور می تواند بطور قابل توجهی از پوسیدگی دندان در افراد با سطوح بالای پوسیدگی پیشگیری کند. حتی در مواردی که پوسیدگی دندان رخ داده است، استفاده از نقره فلوراید می تواند از پیشرفت بیشتر آن پیشگیری کند.
ارائه این محصول به بازار، یکی از بزرگ ترین دستاوردهای مجموعه ما در عرصه دندانپزشکی محسوب می شود.
مدیر عامل این شرکت دانش بنیان درباب رقم اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم به وجود آمده توسط این مجموعه اظهار داشت: در مجموعه ما بصورت مستقیم ۱۵ نفر و غیرمستقیم قابل شمارش نیستند.
شکفته در آخر درباب استفاده از حمایت های معاونت علمی ریاست جمهوری اظهار داشت: در حوزه تسهیل و تسریع فرآیند اداری پیچیده و طولانی و فضای مناسب نیاز به حمایت ویژه داریم. همین طور محصول ما در حوزه پیشگیری پوسیدگی دندان نیاز به یک سری قانونگذاری دارد که در تمام روستاها و مکان هایی که به دندانپزشک دسترسی ندارند استفاده گردد.

منبع: