شرط ادامه بورس شهیدجمهور ویژه دانش آموزان مستعد در دوره دانشجویی

به گزارش خط رند ۹۱۲، مدیرکل دفتر شناسایی و هدایت مستعدان بنیاد ملی نخبگان، اظهار داشت: دانش آموزان مخاطب طرح راتبه دانای ایران اگر بتوانند برنامه رشدی خودرا باکیفیت اجرا کنند، برای سال بعد نیز می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند و به شرط پویایی فعالیت ها در سالهای متمادی، این افراد در راه نخبگی دانشجویی نیز مورد حمایت قرار خواهند گرفت.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، رضا گلشن مهرجردی با اشاره به اعطای راتبه دانای ایران به دانش آموزان برگزیده، اظهار داشت: رییس جمهور شهید در همایش ملی نخبگان دستور دادند بورس خاصی ویژه شخص ایشان به نام بورس دانا برای برخی از دانش آموزان مستعد مناطق محروم ایجاد شود، این راتبه به دانش آموزان مخاطب اعطا خواهد شد.
وی با اشاره به پروسه اجرای این طرح، اضافه کرد: مشمولان این راتبه یا از طرف نهادهای نخبگانی مورد تایید بنیاد ملی نخبگان مانند بنیادهای نخبگان استانی و یا کانون های مردمی نخبه پرور و امثال آن معرفی می گردند و یا برگزیدگان رویدادهای معتبر مورد قبول بنیاد ملی نخبگان هستند. در بعضی موارد نیز دانش آموزانی که در موقعیت خاص و ویژه قرار دارند، ذیل این طرح مورد حمایت قرار خواهند گرفت. به عنوان نمونه دانش آموزانی که جهت شرکت در یک رویداد علمی بین المللی آماده می شوند، از مخاطبان این برنامه هستند.
گلشن تصریح کرد: با توجه به این که این برنامه در سطح دانش آموزی برگزار می گردد و از حمایت برخوردار است، طبیعتاً دانش آموزان کم برخوردار به لحاظ مالی در اولویت قرار خواهند داشت.
وی افزود: پس از شناسایی افراد، انتخاب استاد راهبری که بتواند زمینه را برای رشد همه جانبه و متعادل فرد در عرصه استعدادی و با اهداف بلندمدت فراهم آورد، گام دوم است. در این بخش یا دانش آموز مستعد استاد راهبر را از بین افراد معرفی شده توسط بنیاد ملی نخبگان انتخاب می کند و یا فرد مورد نظر خودرا جهت بررسی رزومه و سابقه کاری و در نهایت تایید بنیاد ملی نخبگان به این بنیاد معرفی خواهدنمود تا در صورت تایید نهایی، به عنوان استاد راهبر کنار دانش آموز مستعد باشد.
مدیرکل دفتر شناسایی و هدایت مستعدان بنیاد ملی نخبگان افزود: مرحله سوم این طرح، تدوین برنامه رشد همه جانبه و یک ساله است. این برنامه باید بر ۵ رکن اصلی تحصیل، پرورش استعداد خاص، پرورش مهارت نخبگانی، فعالیت فرهنگی تربیتی و همین طور برنامه های آموزش و توجیه خانواده، استوار باشد.
گلشن اشاره کرد: این برنامه توسط دانش آموز، استاد راهبر و خانواده تائید می شود و اگر با چارچوب کلی بنیاد ملی نخبگان هم راستا باشد، مورد تایید بنیاد نیز قرار خواهد گرفت و پس از آن اعتبار لازم برای اجرای برنامه در اختیار استاد راهبر قرار می گیرد.
به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بنیاد ملی نخبگان، وی تصریح کرد: بنیاد ملی نخبگان تلاش دارد حداقل ۱۰۰ نفر را امسال برای برخورداری از این طرح شناسایی کرده و در پروسه قرار دهد.
گلشن تاکید کرد: دانش آموزان مخاطب طرح راتبه دانای ایران اگر بتوانند برنامه رشدی خودرا باکیفیت اجرا کنند، برای سال بعد نیز می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند و به شرط پویایی فعالیت ها در سالهای متمادی، این افراد احیانا در راه نخبگی دانشجویی نیز مورد حمایت قرار خواهند گرفت.
مدیرکل دفتر شناسایی و هدایت مستعدان بنیاد ملی نخبگان در آخر اشاره کرد: راتبه دانای ایران بر اصل رشد بنیادی و تحصیلی فرد تاکید دارد و بنا بر این در برنامه رشد همه جانبه بر موضوع رشد تحصیلی تاکید گردیده است.