در نمایشگاه آبادیران مطرح شد؛ دعوت از جهاددانشگاهی برای ورود به صنعت ساختمان سازی سوریه

به گزارش خط رند ۹۱۲، استاد دانشگاه دمشق اظهار داشت: جهاد دانشگاهی با توان علمی و تحقیقاتی وسیعی که در سالهای قبل آنرا کسب کرده است، می تواند در عرصه ساختمان سازی و بازسازی سوریه به ما کمک نماید.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از مرکز توسعه خلاق ارتباطات مجمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی، عبدالله عبدالهاشم در حاشیه بازدید هیات دانشگاهی و اقتصادی سوریه از دومین نمایشگاه «آبادیران» با شعار نوآوری برای پیشرفت ایران با حضور در غرفه جهاددانشگاهی با اشاره به این که ایران دارای ظرفیتهای بسیاری در عرصه علم و فناوری است وسوریه مشتاق استفاده از این ظرفیت ها برای بازسازی وتوسعه علمی خود است، اضافه کرد: سوریه علاقمند است در عرصه ظرفیت سازی دراقتصاد با کمک فناوری اقدام نماید و در این زمینه خصوصا دربخش ساختمان سازی درصدد بهره گیری از آخرین فناوری ها برای سرعت بخشیدن به بازسازی سوریه با بهترین امکانات فنی و علمی است.
وی با اعلان اینکه سوریه انجمن های فعالی درحوزه ساختمان سازی دارد و این انجمن ها مشتاق استفاده از تکنولوژیهای جدید در عرصه ساختمان سازی هستند از پیشرفت علمی کشورمان در این زمینه ابزارمسرت کرد و اظهار داشت: امیدواری با تبادل علمی میان شرکتها و انجمن های سازندگان ساختمان درسوریه با شرکت های ایرانی فناور در این زمینه بتوانیم ساختمان های مناسبی درسوریه ساخته شود که ازفناوری های روز بهره مند باشند.
این استاد دانشگاه به ظرفیتهای گردشگری کشورمان و اشتراکات فرهنگی میان ایران و سوریه اشاره نمود وافزود: استفاده از فناوری های مختلف در صنعت گردشگری و نیز ایجاد اقتصاد پایدار در گردشگری ایران باعث شده است بتوانیم از الگوهایی که فناوری درحوزه گردشگری در اختیار بهره برداری ان ای عرصه قرار می دهد استفاده کیم. مجموعه جهاد دانشگاهی توانسته است در این بخش با ارائه فناورهای ساده در مناطق گرددشگری و روستایی خود علاوه بر ایجاد جاذبه های گردشگری جدید، زمینه ایجاد اقتصادی پایدار و درآمدزایی را برای بهره برداران از این طرح ها فراهم آورند که این مساله می تواند الگوی خوبی برای گردشگری درسوریه باشد.
عبدالهاشم در ادامه با اعلان اینکه حضور مجموعه ای علمی و دانشگاهی سوریه در نمایشگاه آبادیران سبب افزایش شناخت پژوهشگران و مجموعه های علمی سوریه با ظرفیتهای علمی ایران خواهد شد، اظهار داشت: مجموعه جهاد دانشگاهی مجموعه ای بزرگ و منسجم است که می توان با برقراری تعامل و ارتباط میان مسؤولان سوری و ایرانی زمینه را برای تحقق آن چه که در برنامه های توسعه ای سوریه داریم محقق کند.
عضو انجمن ساختمان سازان سوریه افزود: سوریه درحال بازسازی است و بدنبال طراحی شهری و منطبق با استاندارهای بین المللی برای ساختن آینده سوریه هستیم. جهاد دانشگاهی با توان علمی و تحقیقاتی وسیعی که در سالهای قبل آنرا کسب کرده است می تواند در این راه نقش آفرینی جدی تری در ساخت آینده سوریه داشته باشد.
وی اشاره کرد: شرکت های دانش بنیان جهاد دانشگاهی می بایست برای حضور بین المللی درعرصه های مختلف به سمت تجاری کردن برندها و نشان های تجاری خود حرکت کنند. این اقدام سبب می شود کشورهایی که به فناوری و تکنولوژی این شرکتها نیاز دارند بتوانند از خدماتی که از طرف آنان ارائه بهره گیرند. جهاد دانشگاهی در این راه اقدامات خوبی را انجام داده است و باید آنرا ادامه دهد.