برای کاهش قند خون در این ساعات ورزش کنید

خط رند ۹۱۲: ورزش منظم می تواند معیارهای مختلف سلامتی را بهبود بخشد. اما یک مطالعه جدید نشان میدهد که زمان ورزش کردن به اندازه خود ورزش کردن مهم می باشد، به ویژه زمانی که نوبت به کنترل سطح قند خون می رسد.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، این مطالعه توسط دو دانشمند از دانشگاه گرانادا در اسپانیا انجام شد. آنها داده های ۱۸۶ فرد بزرگسال دارای اضافه وزن یا چاق را با میانگین بی ام آی ۳۲.۹، بررسی کردند. سن گروه ها بطور متوسط حدود ۴۷ سال بود. همه آنها یک شتاب سنج برای ردیابی حرکت و یک مانیتور مداوم بررسی سطح گلوکز را به مدت دو هفته استفاده کردند.
به نقل از اس اف، پژوهشگران دریافتند شرکت کنندگانی که بیش از ۵۰ درصد از ورزش های متوسط تا شدید خودرا بین ساعات شش پس از ظهر تا نیمه شب انجام داده اند، شاهد افت قابل توجهی در سطح گلوکز خون خود بودند که در تمام طول روز ادامه داشت. این برخلاف کسانی که هر روز بی تحرک بودند.
این مطالعه افراد «فعال» را بین ۲۱.۴ تا ۴۲.۹ دقیقه در روز و «بسیار فعال» را به عنوان افرادی که بیش از ۴۲.۹ دقیقه در روز ورزش می کنند طبقه بندی کرد. دستیابی به سطوح پایین گلوکز خون یک استراتژی مهم برای مساعدت با مبارزه با دیابت، خصوصاً در افراد دارای اضافه وزن است.
رنه جی راجرز. رابرز(Renee J. Rogers. Robers) یک دانشمند ارشد در بخش فعالیت بدنی و مدیریت وزن دانشگاه کانزاس است که در این تحقیق شرکت نداشت می گوید: از آنجا که زمینه به سمت تجویز تمرینات فردی برای بیماریهای مزمن مختلف پیش می رود، این مطالعه حالا درک بیشتری را فراتر از این که به بیماران بگوییم «بیشتر فعالیت کنند» ارائه می دهد. این که در صورت امکان، فعالیت از بعدازظهر تا عصر را در اولویت قرار دهند.
یافته های این مطالعه جدید با تحقیقات قبلی که فواید ورزش در ساعات خاصی از روز را نشان می دهد، مطابقت دارد. یک مطالعه نشان داد که پایان دادن به یک جلسه ورزشی حدود دو ساعت پیش از خواب می تواند بطور قابل توجهی خواب را بهبود بخشد.
مطالعه ای دیگر نشان داد که اگر زنان بامداد ها ورزش کنند، احتمال کاهش چربی شکم و کاهش فشار خونشان بیشتر است، اما اگر شب ها ورزش کنند، می توانند قدرت، استقامت و حتی خلق و خوی کلی خودرا بهبود بخشند. در همین مطالعه، مردانی که در شب ورزش می کردند، می توانستند فشار خون خودرا کاهش دهند، چربی بیشتری بسوزانند و خطر مبتلاشدن به بیماری قلبی را کاهش دهند.
مطالعه دیگری در سال قبل نشان داد که از نظر سلامت اسکلتی، مهم نیست که چه زمانی ورزش می کنید، اما اگر هر روز زمان مشخصی را انتخاب کنید، شانس بهتری برای حفظ سلامت استخوان های خود خواهید داشت.
نویسندگان می گویند که چنین مطالعاتی، همچون مطالعات آنها، اهمیت سفارش یک دوره ورزشی مناسب در زمان مناسب را برای بیماران نشان میدهد.
جاناتان آر. روئیز(Jonatan R. Ruiz.)، یکی از نویسندگان این مطالعه، می گوید: نتایج ما اهمیت تجویز تمرینات دقیق را نشان میدهد. در عمل بالینی، پرسنل ورزشی و پزشکی معتبر باید زمان بهینه روز را برای افزایش اثربخشی تمرین در نظر بگیرند.