به گزارش خط رند ۹۱۲، بعد از اینکه توییتر در یک معامله ۴۴ میلیارد دلاری به ایلان ماسک به فروش رسید، دستخوش تغییر و تحولاتی بوده که سبب عصبانیت برخی از کاربران شده و آنها را به مهاجرت به پلتفرم های دیگر ترغیب کرده است.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، این تغییرات شامل تصمیم ایلان ماسک برای دریافت پول برای احراز هویت کاربران و همینطور نظراتش در رابطه با نظارت بر محتوا بوده است. رویترز در گزارشی رقیبان توییتر که امکان دارد مورد اقبال کاربران قرار بگیرند را بررسی نموده است:
ماستودون (Mastodon)
ماستودون که سال ۲۰۱۶ راه اندازی گردید، یک نرم افزار کد باز برای یک شبکه اجتماعی غیرمتمرکز است که قابلیتهای مختلف مشابه توییتر دارد. این پلتفرم، تبلیغات نمایش نمی دهد و محدودیت ۵۰۰ کارکتری و ایموجی های سفارشی دارد.
ماستودون بیشتر از یک میلیون کاربر ماهانه فعال دارد و به قول اوژن روچکو، مدیرعامل آن، از ۲۷ اکتبر بعد از اینکه ایلان ماسک مالک توییتر شد، نیم میلیون نفر به شمار کاربرانش افزوده شد.
کوهاست (Cohost)
کوهاست، یک پلتفرم شبکه اجتماعی بدون تبلیغات است. پستهایی که در این پلت فرم ارسال می شوند، درست مانند توییتر، تحت یک جدول زمانی عمودی قرار می گیرند. این شرکت اعلام نموده است چند دلار در ماه از کاربرانش دریافت خواهد نمود و بزودی انعام گرفته و اشتراک می فروشد.
تروت سوشال (Truth Social)
این پلتفرم توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا ساخته شده و در بین محافظه کاران محبوبیت دارد و اپلیکیشن آن، به تازگی در فروشگاه های اپ استور اپل و اندروید گوگل در دسترس قرار گرفته است. تروت سوشال تنها برای کاربران در آمریکا قابل دسترس است.
تریبل سوشال (Trebel Social)
این اپلیکیشن که خویش را شبکه اجتماعی مردمی توصیف می کند، در اپ استور اپل و اندروید موجود است. این پلتفرم به کاربران اجازه می دهد مخاطب را برای افزایش تعامل در پستها هدف قرار دهند و می گوید کاربران می توانند در موضوع های مورد بحث، کارشناسان را پیدا کنند.
پارلر (Parler)
پلت فرم پارلر که توافق کرده است خویش را به کانیه وست، رپر آمریکایی معروف بفروشد، محبوب محافظه کاران آمریکایی است. پارلر سال ۲۰۱۸ با رویکرد عدم نظارت بر محتوا افتتاح شد که سبب شد محبوبیت زیادی میان کاربرانی پیدا کند که با سیاستهای نظارت بر محتوا در فیسبوک و توییتر مخالف بودند.
تامبلر (Tumbler)
تامبلر یک وبسایت شبکه اجتماعی است که سال ۲۰۰۷ افتتاح شد و به کاربران اجازه می دهد محتوایی به سبک وبلاگ و با عناصری شامل عکس و تصاویر متحرک (گیف) منتشر کنند. همینطور به کاربران امکان می دهد مانند قابلیت پیام مستقیم توییتر، با یکدیگر چت کنند.
کلوب هاوس (Clubhouse)
این پلتفرم که میزبان اتاقهای صوتی زنده است، در زمان اوج بحران پاندمی کووید محبوبیت پیدا کرد. کلوب هاوس به کاربرانش اجازه می دهد در محیطیهایی که “اتاق” نامیده می شوند، با یکدیگر در رابطه با موضوعات مورد علاقه شان صحبت کنند. سیستم ورود با دعوت برای دسترسی کاربران به این پلت فرم حذف گردیده است.
منبع: rond912.ir