در نظرسنجی کانتار برند زد (Kantar BrandZ)، اپل با کنار زدن آمازون از جایگاه برتر، عنوان باارزش ترین برند جهان را برای اولین بار در سه سال قبل تصاحب کرد.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، ارزش برند اپل سال جاری به ۹۴۷ میلیارد دلار رسیده است در حالیکه در نظرسنجی کانتار، آمازون به رتبه سوم تنزل کرده است. اپل آخرین بار در سال ۲۰۱۵، عنوان با ارزش ترین برند جهان نام گرفته بود.
برند فشن لویی ویتون که متعلق به شرکت LVMH است، اولین برند لوکسی است که در بین ۱۰ برند برتر قرار گرفت. ارزش این برند با وجود بازگشت کند مصرف کنندگان بعد از پاندمی کووید، رشد ۶۴ درصد داشت و به ۱۲۴.۲ میلیارد دلار رسید. شرکت تسلا با ۱۸ پله صعود، در رتبه بیست و نهم ایستاد و با افزایش علاقه به خودرو های برقی، به برترین برند خودرو تبدیل شد.
هدف از نظرسنجی کانتار، نشان دادن تأثیر برند بر ارزش بازار یک شرکت و توانایی آن در فروش است.
بر اساس گزارش بلومبرگ، اپل در سال ۲۰۲۱ حدود ۸۰۰ میلیون مشترک برای خدماتی شامل سرگرمی و ابری داشت. با این وجود قیمت سهام این شرکت از آغاز سال ۲۰۲۲ تاکنون، ۲۵ درصد ریزش کرده است.
منبع: خط رند ۹۱۲