خط رند ۹۱۲: یک شرکت حقوقی روسی شکایتی مقابل اپل تنظیم و ۹۰ میلیون روبل (۱.۲۸ میلیون دلار) خسارت از این شرکت آمریکایی برای مصرف کنندگانی مطالبه کرد که با قطع سرویس پرداخت اپل در روسیه، گرفتار مشکل شده اند.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، شرکت حقوقی “چرنیشوف، لوکویانوف اند پارتنرز” اعلام نمود اپل با محدود کردن سرویس خدمات پرداخت “اپل پی” (Apple Pay) در اول مارس، حقوق مصرف کنندگان روسی را نقض کرده است.
این شکایت که در دادگاهی در مسکو تنظیم شده است، خواهان دریافت ۹۰ میلیون روبل خسارت شده که شامل خسارت لطمه روحی وارد شده بر شهروندان روسی است. همین طور خواهان ازسرگیری فعالیت خدمات “اپل پی” برای کاربران روسی شده است.
رقم کلی خسارت مطالبه شده ممکنست افزایش پیدا کند برای اینکه این شرکت حقوقی شاکیان بیشتری را برای پیوستن به این شکایت دعوت کرده است.
کنستانتین لوکویانوف، از شرکای اصلی این شرکت حقوقی اظهار داشت: خود شرکت اپل تصمیم گرفت فروش محصولاتش را متوقف و خدماتش در روسیه را محدود کند. بدین سبب مطالبه خسارت مطرح شده در این شرکت در وهله نخست شرکت مادر و در مرحله بعد زیرمجموعه هایش را هدف می گیرد.
این شرکت حقوقی اعلام نمود تصمیم اپل برای توقف خدمات اپل پی در روسیه، کارآمدی دستگاههایی که در این کشور فروخته است را کاهش داده و بدین سبب ارزش آنها را کمتر کرده است که تحت قانون روسیه، رفتار غیرمنصفانه و تبعیض آمیز بوده است.
بر اساس گزارش رویترز، این شرکت حقوقی شکایت مشابهی را مقابل شرکت نت فلیکس دنبال می کند که خدماتش را در روسیه متوقف کرد.
منبع: خط رند ۹۱۲