شرکت سازنده تلفن هوشمند چینی شیائومی برای تحرک بخشیدن به رشد فروش داخلی در بازار بسیار رقابتی، هزاران شعبه فروش افتتاح می کند.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، شیائومی ۳۰ اکتبر ده هزارمین شعبه فروش خودرا افتتاح نمود و هدف جدیدی برای گشایش ۳۰ هزار شعبه در دو تا سه سال آینده تعیین کرد.
فروشگاه های فیزیکی تغییر نگاهی برای این شرکت محسوب می شوند که با پیشگام شدن در فروش آنلاین تلفن هوشمند به سرعت رشد کرد و نشان میدهد برخی از شرکت های چینی چگونه به کند شدن رشد مصرف و کندی رشد اقتصادی واکنش نشان می دهند.
به گفته مفسرین، اما این رویکرد چالش هایی را در قالب هزینه های بالاتر تبلیغات و لیست اموال دارد.
شانگ جین، مدیرکل خرده فروشی شیائومی برای چین به رویترز اظهار داشت: در آینده استراتژی این شرکت به سمت توانمندی های فروش غیراینترنتی پیش می رود. هدف اولیه ما این است که فروش غیراینترنتی ما حجم مشابه فروش آنلاین را داشته باشد.
شیائومی موفق شده است حضورش را در بازارهای خارجی گسترش دهد اما به سبب حضور غیراینترنتی ضعیف تر، در بازار داخلی عقب تر از رقیبان بزرگتری مانند اوپو و Vivo قرار دارد. حدود ۷۰ درصد از کل تلفن های هوشمند در چین بصورت غیراینترنتی خریداری می شود در صورتیکه تنها ۳۰ درصد از فروش شیائومی آفلاین است.
شعبه های فروش جدید شیائومی همین طور دستگاه های خانگی و دوربین هایی با قابلیت اتصال به اینترنت عرضه می کنند که حاشیه سود بالاتری نسبت به تلفن های هوشمند دارند. مفسرین می گویند حاشیه سود این دستگاهها ۱۵ درصد بالاتر است و شیائومی را از رقیبانش متمایز می کند.
شیائومی امیدوار است فروشگاه های جدیدش به نمایشگاه هایی برای خودرو های برقی تبدیل گردد که آخرین پروژه کارآفرینی بزرگ لی جون، موسس شیائومی خواهد بود. این شرکت می خواهد تولید انبوه خودرو های برقی را تا سال ۲۰۲۴ شروع کند.
شیائومی مدل فروش آنلاین را به سبب پایین ماندن هزینه ها و عدم نیاز به شبکه هایی از توزیع کنندگان دنبال کرده است. این استراتژی به این شرکت کمک کرد از زمان تولدش در سال ۲۰۱۰ به سرعت رشد کند. طبق آمار شرکت تحقیقات بازار Canalys، این شرکت در سه ماهه دوم از اپل سبقت گرفت و دومین سازنده تلفن هوشمند بزرگ جهان شد.
با این حال در بازار داخلی چین که بزرگترین بازار جهان است از رتبه نخست در سال ۲۰۱۵ به رتبه چهارم در سه ماهه سوم افول کرد و بعد از Vivo، اوپو و آنر قرار گرفت.
بر اساس گزارش رویترز، این شرکت برای حفظ سهم خود در بازار داخلی به سختی تلاش نموده است و در این راستا شعبه های فروش افتتاح کرده است. شیائومی اولین فروشگاه خود در چین را در سال ۲۰۱۵ افتتاح نمود اما بسیار عقب تر از اوپو و Vivo قرار دارد که متعلق به شرکت بی بی کی الکترونیکس هستند. شانگ اعلام نموده که این دو رقیب حالا حدود ۲۰۰ هزار شعبه در چین دارند.