خط رند ۹۱۲: یک دادگاه عالی در آلمان در حکمی اعلام نمود اینفلوئنسرهای شبکه اجتماعی که از شرکتها برای تبلیغ محصولاتشان پول دریافت می کنند، باید به شکل واضحی مشخص کنند که چنین پستهایی تبلیغاتی هستند.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، دیوان عالی فدرال آلمان در حکم در ارتباط با پرونده های سه اینفلوئنسر اینستاگرام فیسبوک، اعلام نمود اگر اینفلوئنسرها پولی دریافت نمی کنند، می توانند محصولات را بدون برچسب تبلیغات نشان دهند.
اینفلوئنسرهایی که هزاران هوادار دارند، می توانند پول زیادی از شرکتها برای تبلیغ محصولاتشان در اینستاگرام دریافت نمایند.
این دادگاه اعلام نمود اینفلوئنسر فیتنس زمانی که درحال تبلیغ یک برند بوده، باید در اینباره شفافیت به خرج می داد. با این وجود دادگاه پرونده در ارتباط با کتی هوملز، مجری تلویزیون و اینفلوئنسر را در مورد پستی که درباره یک عروسک گذاشته بود را مختومه اعلام نمود چونکه وی پولی برای این پست دریافت نکرده بود و ازاین رو ملزم نبود آنرا بعنوان تبلیغات مشخص نماید.
بر اساس گزارش رویترز، اینستاگرام سال قبل با سازمان بازارها و رقابت انگلیس به توافق رسید با تبلیغات پنهان اینفلوئنسرها در این شبکه اجتماعی اشتراک گذاری عکس و ویدیو برخورد کند.