فیسبوک قابلیت شاپس (Shops) را به اپلیکیشن پیام رسانی واتساپ و فیسبوک مارکت پلیس توسعه داد و از معرفی فناوری جست و جوی تصویری برای خرید در اینستاگرام آگاهی داد.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک اعلام نمود این شرکت تبلیغات شخصی سازی شده را در این سرویس خرید معرفی خواهدنمود.
این غول رسانه اجتماعی قابلیت شاپس را سال قبل با هدف فراهم کردن راهی برای یافتن و خرید محصولات در فیسبوک و اینستاگرام معرفی کرده بود و اعلام نموده که ماهانه حدود ۱.۲ میلیون خرید در این پلت فرم انجام می گیرد.
فیس بوک همین طور اعلام نمود در ماههای آتی ابزار هوش مصنوعی به نام ویژوال سرچ (جست و جوی تصویری) را راه اندازی می نماید تا کاربران در اینستاگرام روی کالاهایی که مشاهده می کنند، کلیک کرده و محصولات مشابه را در سرویس خرید این شرکت پیدا کنند. این توانایی مشابه قابلیتهایی خواهد بود که از طرف اسنپ چت و پینترست معرفی شده است.
زاکربرگ اظهار داشت: کاربران می توانند این جست و جو را از محتوا در اینستاگرام یا تصاویری که در دوربین خودشان دارند، استفاده کنند.
بر اساس گزارش رویترز، زاکربرگ در صحبتهایی که در یک اتاق صوتی در فیسبوک داشت، اظهار داشت: فیسبوک درحال کار روی راههای استفاده از واقعیت افزوده است تا خریداران بتوانند کالاهایی که قصد خرید آنها دارند همچون کالاهای تبلیغ شده را امتحان کنند.
منبع: خط رند ۹۱۲