خط رند ۹۱۲: توییتر برای اولین بار ایده عرضه یک محصول اشتراکی را بیان کرد که به کاربران امکان می دهد از فالوئرهایشان برای دسترسی به محتوا یا تجربه ویژه، پول دریافت نمایند.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، چنین اقدامی در امتداد متنوع کردن منابع درآمد توییتر انجام خواهد گرفت و به کاربران برجسته این شبکه اجتماعی اجازه می دهد بوسیله این سرویس درآمدزایی کنند.
توییتر در کنفرانس مجازی سرمایه گذاران به محصول جدید با عنوان “سوپر فالوز” اشاره نمود و آنرا یک حساب اشتراکی توصیف کرد. این شرکت بتازگی استارتاپ خبرنامه Revue را خریداری نموده است و مدیرانش اظهار کرده اند که در حال بررسی راه هایی برای کمک به نویسندگان خبرنامه بمنظور ایجاد مخاطبان پولی در توییتر هستند. این شرکت در حال بررسی امکان پرداخت پول از طرف کاربران به افرادی است که از فالو کردن آنها لذت می برند.
بلومبرگ قبل از این گزارش کرده بود که توییتر در حال بررسی قابلیت های اشتراک کاربران است و جک دورسی، مدیرعامل توییتر درباره ایده پرداخت پول برای دسترسی به محتوای یک کاربر توسط کاربر دیگر صحبت کرده بود.
تقریبا ۹۰ درصد از فروش توییتر از تبلیغات است که برمبنای فصلی و به آسانی تحت تاثیر عوامل خارج از کنترل شرکت قرار می گیرد. بعنوان مثال درآمد توییتر در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ در اوج تعطیلی های پاندمی ۱۹ درصد کاهش پیدا کرده بود.
بر اساس گزارش بلومبرگ، توییتر دو برابر کردن درآمد سالانه به ۷.۵ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۳ را هدف گذاری کرده است و انتظار دارد شمار کاربرانش در سه سال آینده هر سال بطور متوسط ۲۰ درصد رشد کند و در سال ۲۰۲۳ به ۳۱۵ میلیون نفر برسد.
اعلام این دورنما، رشد بیش از هشت درصدی سهام توییتر را به دنبال داشت. این شبکه اجتماعی برای رسیدن به رقیبان بزرگی همچون فیس بوک و تیک تاک شرکت بایت دنس، به سختی تلاش می کند. توییتر در ماه های اخیر تلاش نموده است سرویس هایی مانند چت صوتی که شبیه اپلیکیشن کلاب هاوس است، عرضه نماید.
منبع: rond912.ir