خط رند ۹۱۲: با وجود فشارهای دولت آمریکا، شرکت چینی بایت دنس که مالک اپلیکیشن ویدیویی تیک تاک است، بدون سر و صدا کاربران سرویس پخش موسیقی Resso را بیشتر می کند.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، آمار حسگر تاور نشان میدهد این اپلیکیشن که در مارس رسما در هند و اندونزی راه اندازی گردید، حالا ۱۵.۲ میلیون بار از اپ استور اپل و گوگل پلی دانلود و نصب شده است.
از اول تا ۳۰ اوت این اپلیکیشن ۳.۶ میلیون بار توسط کاربران جدید در سراسر جهان نصب گردید که ۶۴ درصد بالاتر از ۲.۲ میلیون دانلود در ژوییه است.
هند بزرگترین بازار Resso بوده و ۶۵ درصد از نصب این اپلیکیشن را ایجاد کرده و ۳۴ درصد هم مربوط به اندونزی و سایر دانلودهای آن از برزیل است که اخیرا در این کشور به راه افتاده است. البته هنوز مشخص نیست چه تعداد از این نصبها به پرداخت پول و بازگشت کاربران منتهی شده است.
شرکت بایت دنس با وجود فشارهای دولت آمریکا که تهدید کرده اگر تیک تاک تا ۲۰ سپتامبر به یک شرکت آمریکایی فروخته نشود، ممنوع خواهد شد به رشد کسب و کار جهانی خود ادامه می دهد.
به گفته منابع آگاه، تیک تاک یک پیشنهاد خرید مشترک از طرف مایکروسافت و والمارت و یک پیشنهاد دیگر از طرف اوراکل دارد.
با این حال این توافق پیچیده خواهد بود برای اینکه چین در لیست فناوریهایی که مشمول محدودیت صادرات هستند تغییراتی داده و الان بایت دنس برای فروش تیک تاک باید مجوز پکن را دریافت کند. بایت دنس اعلام نموده که از قوانین چین بطور جدی تبعیت می کند.
واشنگتن تیک تاک را یک تهدید امنیت ملی خوانده و مدعی است بایت دنس ممکنست اطلاعات کاربران آمریکایی را در اختیار مقامات چینی قرار دهد در صورتیکه این شرکت رسانه اجتماعی مکررا چنین اتهامی را تکذیب کرده است.
کوین مایر، مدیرعامل تیک تاک چند ماه بعد از اینکه عهده دار این سمت شده بود، بتازگی از مقام خود کناره گیری کرده است.
سرویس Resso رقیب سرویسهایی نظیر اسپاتیفای و اپل موزیک است. بایت دنس سراغ بازارهایی می رود که سرعت رشد پرشتابی دارند و هند یکی از بزرگترین بازارهای این شرکت است اما اپلیکیشن تیک تاک اوایل امسال بر اساس مسائل امنیتی در هند ممنوع گردید. تنشها میان هند و چین بعد از درگیری مرزی میان نیروهای نظامی دو کشور در ژوئن بالا رفته است.
بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، بعد از ممنوعیت تیک تاک، بایت دنس امیدوار است Resso کمک نماید روند رشدش در هند را احیا کند. سرعت نصب Resso در هند مشابه اسپاتیفای است که پنج ماه پس از راه اندازی شدن در فوریه سال ۲۰۱۹ حدود ۱۰.۵ میلیون بار نصب شده بود در صورتیکه Resso تابحال ۹.۸ میلیون بار نصب شده است.
منبع: rond912.ir