به گزارش خط رند ۹۱۲ کارشناسان و محققان فعال در موسسه تحقیقاتی IDC دریافت و اعلام نموده اند که میزان فروش گجت های پوشیدنی و ساعتهای هوشمند در اولین فصل از سالجاری میلادی روندی کاهشی را تجربه کرده است.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، اخیرا گزارشی از جانب موسسه IDC انتشار یافته است که نشان داده است محصولات پوشیدنی همچون ساعتهای هوشمند و سایر گجت های تناسب اندام در سه ماهه نخست سالجاری میلادی تحت تأثیر شیوع گسترده و پاندمی کرونا روندی کاهشی را تجربه کرده، این در حالیست که محصولات شنیدنی همچون ایرپاد، هدفون و سایر گجت های مشابه موفق شده اند نسبت به ماه های قبل سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهند.
طبق وبسایت gsmarena، این کارشناسان و تحلیل گران اعتقاد دارند که همزمان با شیوع گسترده و پاندمی ویروس خطرناک و مرگبار کرونا و اعلام وضعیت اضطراری و قرنطینه از جانب دولت کشورهای مختلف، خیلی از کاربران به سمت و سوی استفاده از محصولات صوتی شخصی و شنیدنی هم جان ایرپاد و هدفون روی آورده اند و همین مساله سبب شده است استقبال بیشتری در بازارهای جهانی از این محصولات شود.
طبق جدول زیر می توان دریافت که اپل همچنان بر بازار محصولات پوشیدنی و گجت های هوشمند سلطه داشت و با اختصاص سهم ۲۹.۳ درصد در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ جایگاه نخست این رده بندی را از آن خود کرده است.
پس از آن شرکت های شیائومی سامسونگ هواوی و فیت بیت به ترتیب در رتبه های دوم تا پنجم این جدول قرار گرفته اند که توانسته اند سهمی معادل ۱۴ درصد، ۱۱.۹ درصد، ۱۱.۱ درصد و ۳ درصد از بازارهای جهانی را به خود اختصاص دهند.