چطور اعتبار خط موبایلتان را افزایش دهید کد ۱۱۷ ۱۰ برای چیست؟

خط رند ۹۱۲: مشترکان دائمی همراه اول می توانند با شماره گیری کد ستاره ۱۰ ستاره ۱۱۷ مربع اعتبار میان دوره خودرا بالا برند.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، برخی از مشترکان دائمی همراه اول معتقد بودند ارزش خطی که از آن استفاده می نمایند، در بازار آزاد تا چند میلیون تومان است و یا مدت زیادی است که مشترک همراه اول هستند و همواره قبض هایشان را پرداخت کردند و این نقد وجود داشت که چرا به محض اینکه به سقف اعتبار میان دوره می رسند، خطشان یک طرفه و قطع می شود.
در این باره شاهین آرپناهی – مدیرکل ارتباطات همراه اول – در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به پروژه اعتباردهی به مشترکان خطوط دائمی همراه اول، اظهار نمود: قبلاً اگر کسی می خواست از سقف اعتبارش بیش تر صحبت کند، باید پولی را در همراه اول ودیعه می گذاشت؛ این پروسه آسانی برای مشترکان نبود و بسیاری تمایل نداشتند که پولشان را بلاک کنند و این درخواست را از همراه اول داشتند که با عنایت به اعتبار و قدمت خطوطی که دارند و این که خطوطشان باارزش است و کاربری زیادی هم دارند، بجای این که پولی ودیعه بگذارند، ما به آنها اعتبار دهیم که بتوانند تا سقف بیشتری هزینه و پرداخت کنند.

کد #۱۱۷ *۱۰* برای چیست؟
مدیرکل ارتباطات همراه اول افزود: بنا بر این ما در پاسخ به این درخواست مشترکان، این پروژه را تعریف کردیم و برای این کار هم کد ستاره ۱۰ ستاره ۱۱۷ مربع را اختصاص دادیم. مشترکان با گرفتن این کد هم می توانند از میزان اعتباری که همراه اول به آنها داده باخبر شوند و از آن میزان اعتبار برای جلوگیری از قطع میان دوره استفاده کنند.
آرپناهی درباره ی نحوه استفاده از این پروژه اعتباردهی توضیح داد: مشترک اگر بخواهد از اعتبار بیش تری برخوردار شود، می تواند این کد را شماره گیری کرده و از میزان اعتباری که به آنها اختصاص پیدا کرده، باخبر شوند و در صورت تمایل آنرا فعال کنند؛ اما در نهایت باید درانتها دوره یا زمانی که میزان استفاده کاربر به سقف اعتبار رسید، میزان مصرف را با اپراتور تسویه کند.
وی با اشاره به نحوه اعتباردهی به مشترکان بیان کرد: مشترکان دائمی از قبل اعتبار داشته و خطوطی که مبلغ ودیعه آنها بیش تر بوده، اعتبار بیش تری داشتند. ما وقتی خط دائمی را واگذار می نماییم، رفتار مصرف در خط دائمی مبتنی بر اعتبار مشترکان است. اعتبارهایی که با برای افزایش اعتبار میان دوره به کاربران داده می شود نیز برمبنای پارامترهای مختلفی مانند میزان مصرف کاربر، سابقه پرداخت کاربر به هر خط اختصاص می یابد.

بستانکاری مشترکان از همراه اول صحت داشت؟
مدیرکل ارتباطات همراه اول همین طور درباره ی شایعه ی بستانکاری مشترکان از همراه اول تشریح کرد: چندی قبل به غلط به مردم گفته شد که با گرفتن این کد، میزان بستانکاری آنها مشخص می شود و تا این سقف می توانند از این اعتبار استفاده کنند، در صورتیکه این مساله شایعه بود. مشترکان باید دقت داشته باشند که این اعتباری که می توانند تا آن سقف استفاده کنند، اما به هر میزان که استفاده کنند، بدهکار می شوند و نهایتاً باید مبلغ مصرف را در موعد مقرر پرداخت کنند.

منبع: